Horvaatia rallil tunnistas Latvala Jaan Martinsonile, et tema meelest ei tohiks ralli tulevik olla täis vilesid ja saluuti. Nüüd võttis soomlane sõna ka kodumaa meedias, kus ta olid hambus reeglimuudatused.

Järgmiseks hooajaks planeerib rahvusvaheline autoliit FIA ja autoralli MM-sarja promootor reeglimuudatusi, ent kolm tehasetiimi pole ideedega päri. Latvala tunnistas taas, et osapoolte nägemused lähevad seni selgelt lahku. „Tiimid on kokku leppinud, et me ei taha minna FIA pakutud teed. Tehniliste reeglite osas leppisime tootjatega kokku, et autod peavad jääma Rally1-deks. Hübriidseadme eemaldamisega olen samas nõus,“ lausus Latvala, kelle sõnul pole tootjad huvitatud Rally1 masinate võimsuse mahakeeramisest, millega Rally2 masinad oleksid konkurentsivõimelisemad.

„Ma arvan, et see kontseptsioon ei tööta. Ma arvan, et FIA saab nüüd tootjate soovidest aru. Varem oli see asi nii, et FIA tegi mingeid otsuseid ja tootjad lohisesid sabas järgi. Tuleb leida lahendus, mis sobiks kõigile, mitte nii, et üks inimene teeb otsuseid. Selliselt ei tule kokku hea tervik. Usun siiski, et selles küsimuses jõutakse kompromissile,“ lootis ta Rallit.fi portaalile antud usutluses.

Masinad on liiga kallid ja reegleid palju

Teisalt saab Latvala sellestki aru, et autoralli MM-sari vajab mingeid muudatusi, sest ala pole suures maailmas kuigi populaarne, osaleb vaid kolm meeskonda ning laias laastus võitlevad tiitli eest kolm meest.

„Autod on praegu liiga kallid,“ märkis Latvala. „Kui hübriididele üle mindi, siis ei saadud sellest vist aru, kui palju nende masinate hinnad tõusevad. Liiguti vales suunas. Kui mõtleme aastatele 2009-2012, siis oli meil sisuliselt kaks tootjat ehk Ford ja Citroen, kuid stardijoonel oli sellest hoolimata üllatavalt palju sõitjaid. Siis oli rohkem erasõitjaid ja kriis polnud nii suur. Nüüd oleme läinud vales suunas. Autod peaksid olema odavamad, aga see ei juhtu üleöö.“

Selleks hooajaks muutis autoralli MM-sari punktisüsteemi, sest nädalavahetusel saadakse silmad pähe kolmes eri arvestuses. Kõigi märkide järgi tulevad ka uuel aastal mitmed rallinädalavahetusele uue ilme andvad reeglimuudatused. Latvala läheks hoopis teist teed.

„Kui te küsite minu arvamust, siis arvan, et meil on liiga palju reegleid. Iga asja jaoks on mingi oma reegel. Ala on üles ehitatud nii, et oleme teatud viisil reeglite džunglis. Rallit peaks võtma vabamalt, aga selle asemel liigutakse vormel 1 suunas ja proovitakse sealselt kontseptsiooni üle võtta. Sport peaks olema lihtne. Näiteks tehti meelelahutusele mõeldes uus punktisüsteem, aga inimestel on sellest keeruline aru saada. Pühapäevane seis peaks kasvõi pidevalt teleekraanil olema, et inimesed teaksid pühapäevast seisu,“ kritiseeris Latvala.

Hooldusparkide konseptsioon tuleks üle vaadata

Lisaks pole Latvala rahul hooldusparkidega. Selles osas on soomlane autoralli MM-sarja töörühmaga päri, sest tõenäoliselt saavad etappide korraldajad tulevikust rohkem vabadust asju sättida.

„Me ehitame suuri hooldusparke, kust autod väljuvad kell kuus hommikul ja tulevad tagasi kell kaheksa õhtul. Muul ajal on hoolduspark täiesti kasutu. Miks me nii suuri hooldusparke ehitame?“ küsis Latvala, kelle sõnul võiks hooldusparke olla mitu ja need võiksid olla väiksemad.

See tooks tema silmis ralli rohkemate inimesteni. „Näiteks laupäeval võiksime peale Ouninpohja kiiruskatset sõita Tampere kesklinna hooldust tegema. Ja siis sõidaksime katsed uuesti läbi ja tuleksime sealt tagasi õhtuks Jyväskylässe. Praegu läbivad masinad meeletud vahemaad,“ tõi ta näite Soome ralli põhjal.